Regulamin ochrony

W dniu 12 grudnia 2022 roku odbyło się spotkanie dotyczące Ochrony i funkcjonowania bram wjazdowych na osiedle Neptun Park.

W spotkaniu uczestniczyli Członkowie Zarządu Neptun Park 1 wraz z administracją, Członek Zarządu Neptun Park 3 wraz z administracją, Członek Rady Mieszkańców Neptun Park 4 wraz z administracją oraz właściciel firmy GABOR z kierownikiem odpowiedzialnym z ramienia firmy GABOR za ochronę naszego osiedla.

Niestety mimo zaproszenia nie dotarł nikt z Administracji lub/i  Zarządu Neptun Park 2.

Na spotkaniu poruszone zostało wiele kwestii związanych z ochroną naszego osiedla. Aktualnie mamy dwie bramy wjazdowe, do których jest przypisanych w sumie 9 osób ochrony pracujących w systemie zmianowym, w ten sposób, że cały czas są 3 osoby na zmianie. 

Do obowiązków pracowników ochrony należą między innymi obchody całego obiektu, interwencje dotyczące naruszenia porządku, zgłaszanie awarii i usterek.  

Obejścia osiedla odbywają się według zasady: etapy 1,2,3 – 6 obchodów w ciągu doby (co 4 godziny), etap 4 – 4 obchody (co 6 godzin). Podczas obchodu pracownicy firmy GABOR muszą przejrzeć pomieszczenia hal garażowych, klatki schodowej, pomieszczenia techniczne, korytarze komórek lokatorskich, wiaty śmietnikowe no i oczywiście teren zewnętrzny. 

Ochrona upomina także kierowców o złym parkowaniu. W ciągu ostatnich 3 miesięcy Ochrona dokonała około 60 zgłoszeń usterek oraz wykonali 7 interwencji fizycznych włącznie z wezwaniem Policji.

Na tą chwilę nie ma spójnego, uzgodnionego przez 4 etapy naszego osiedla regulaminu na podstawie, którego powinni pracować pracownicy firmy GABOR. Nie ma także wypracowanych procedur dotyczących kogo można na osiedle wpuszczać, komu otwierać bramy itp. 

Panowie na ochronie otrzymywali różne polecenia dotyczące tych samych kwestii od różnych Zarządów i Administracji. 

Członek Zarządu NP1 zgłosiła pomysł rezygnacji z ochrony na bramie nr 2 (od strony ul. Piastowskiej). Przyniosło by to, jej zdaniem, oszczędności w wysokości około 19.000  zł miesięcznie dla wszystkich czterech etapów osiedla Neptun Parku łącznie. 

W przeliczeniu na 1m2 mieszkania byłaby to oszczędność około 0,41 zł, czyli dla mieszkania 50 m2 oszczędność wyniosłaby 20 zł miesięcznie.

Jedno już wiemy na pewno – musimy ustalić zasady wjazdu i wyjazdu na osiedle dla osób nie posiadających pilota do bramy wjazdowej. 

Warunkiem bezproblemowej obsługi mieszkańców i przyjezdnych jest reorganizacja wjazdu / bramy na osiedle od strony ul. Wypoczynkowej w ten sposób aby osoby oczekujące na wjazd (np.: z powodu braku pilota) nie blokowały bramy dla mieszkańców, którzy w tym samym czasie mając pilota chcą wjechać na teren osiedla.

Liczymy na Państwa spostrzeżenia i sugestie, to my wszyscy decydujemy jakie zadania i jak mają zachowywać się pracownicy ochrony 😊


Pozdrawiamy Zarząd Neptun Park 3

4 komentarz w “Regulamin ochrony”

  1. slawomir syroka

    Witam.
    Otóż podejmując decyzję o zakupie „nie taniego” mieszkania na osiedlu neptun park brałem pod uwagę różne za i przeciw. Jednym i niewątpliwie ważnym czynnikiem było bezpieczeństwo a co za tym idzie płatna całodobowa ochrona osiedla. Moim zdaniem rezygnacja z kolejnego ochroniarza niewątpliwie obniży komfort ,bezpieczeństwo oraz prestiż osiedla.
    Sławek.

  2. Witam
    Moim zdaniem ochroniarz od strony Piastowskiej nic nikomu nie daje . Przeważnie coś ogląda , śpi lub jest teoretycznie na obchodzie . I nigdy nie wiadomo czy taksówka może wjechać czy akurat nie może bo nikogo nie ma . Wjazd od tej strony powinien być tylko dla mieszkańców posiadających pilota i powinna być informacja o tym na szlabanie . Nie oszukujmy się jak ktoś chce się dostać na Osiedle to bez problemu to zrobi . Te 19 tysięcy miesięcznie można przeznaczyć na bardziej sensowne rzeczy . Jeśli chodzi o wjazd od Wypoczynkowej to raczej tez nie widze problemu . Ludzie sami sobie robią problem . Jak widze ze ktoś nie ma pilota i musi się zatrzymać żeby podejść do ochrony to poprostu wjeżdżam drugą stroną i po problemie . Nie dajmy się zwariować ze jest taki wielki ruch przez szlabany żeby tworzyć nową organizacje ruchu . Przestańmy się poprostu tak bardzo spieszyć i denerwować , a wiele spraw samo się rozwiąże .

    1. silentviolin

      Witam. Wjazd od strony Piastowskiej a także od strony Wypoczynkowej powinien być tylko dla osób z pilotem( wyłączając śmieciarki, karetki, dostawców typu DPD, UHL etc). Ochrona od strony Piastowskiej i Wypoczynkowej jest konieczna- kwestia prestiżu i bezpieczeństwa. Cytując panią Alicję-„nie oszukujmy się jak ktoś chce się dostać na Osiedle to bez problemu to zrobi” to ja odpowiadam – to po co to utrudniać- zlikwidujmy szlabany, furtki bo przecież są zamki i domofony w każdej klatce- dodatkowo każdy indywidualnie powinien ubezpieczyć mieszkanie i po problemie- wyjdą duże oszczędności:)( cała ochrona, koszty napraw szlabanów i furtek etc.).
      Cytat nr.2 „jak widze ze ktoś nie ma pilota i musi się zatrzymać żeby podejść do ochrony to po prostu wjeżdżam drugą stroną i po problemie „- no niektórzy jednak widzą problem i chodzi głównie o sezon wakacyjny gdzie auta wjeżdżają i wyjeżdżają prawie jednocześnie 24/h i wielu z nich chce wjechać na osiedle żeby nie płacić za parking na Wypoczynkowej; a i jeszcze na całej wypoczynkowej w sezonie letnim tworzy się korek przez większą część dnia. I na koniec namawiam innych do dyskusji:)- jak na razie niewiele osób ma coś do powiedzenia.

Zostaw komentarz